Pirkanmaan Nuorkauppakamari

Pirkanmaan Nuorkauppakamari (PINKK) on alle 40-vuotiaiden aktiivisten vaikuttajien kansainvälinen johtamis-, oppimis-, ja kehittymisjärjestö. Vaikutamme yhteiskuntaan positiivisesti kehittämällä nuorten aikuisten johtamistaitoa, sosiaalista vastuuta, yrittäjyyttä ja kansainvälisyyttä.

Nuorkauppakamaritoiminta perustuu tekemällä oppimiseen.

Tiedote: EUROOPAN PARAS PUHEENJOHTAJA TULEE PIRKANMAALTA

Tiedote 10.6.2015

EUROOPAN PARAS PUHEENJOHTAJA TULEE PIRKANMAALTA

Pirkanmaan Nuorkauppakamarin vuoden 2014 puheenjohtaja Ellimaija Ahonen valittiin Euroopan parhaaksi puheenjohtajaksi kansainvälisessä nuorkauppakamareiden Eurooppa-kokouksessa, JCI European Conferencessa, Turkin Istanbulissa lauantaina palkintogaalassa 6.6.2015. JCI (Junior Chamber International) juhlii kuluvana vuonna kansainvälistä 100-vuotis juhlavuotta.

Ellimaija Ahonen työskentelee koulutusvientiyritys Learning Scoopin toimitusjohtajana. Lisäksi hän on rakentanut Become International –valmennuskonseptin auttamaan yritysten kansainvälistymismahdollisuuksia.

Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri. Ellimaija Ahonen on palkinnon myötä myös Euroopan ehdokas maailman parhaaksi nuorkauppakamareiden puheenjohtajaksi vuodelta 2014. Maailman paras puheenjohtaja valitaan JCI maailmankokouksessa Japanissa marraskuussa.

Most Outstanding Local President

Ellimaija Ahonen, Pirkanmaan Nuorkauppakamari

"...Ellimaija can be described as a bold Local President, who

has shoulders to bear the responsibility and skills to listen, inspire and mentor others. Even during the tough times, she ensured her beard came together. Ellimaija led her members by example and ispired others by doing things hands on. Ellimaija had the capacity to create a cheerful and genuine athmosphere. She made sure members had a say and board members listened carefully to create an inspiring action plan for 2014."

Pirkanmaan Nuorkauppakamarin jäsen kansallinen puheenjohtaja Johanna Lundán on ilmoittautunut ehdokkaaksi JCI Vice Presedentin virkaan. JCI Vice President on kansainvälisen kattojärjestön hallituksen jäsen, jonka tehtävänä on työskennellä ja vierailla hänelle osoitetuissa maissa kehittäen nuorkauppakamaritoimintaa. ”Minulle on suuri kunnia, että Suomen Nuorkauppakamarit tukevat unelmiani ja minulla on nyt mahdollisuus tavoitella järjestömme kansainvälisiä luottamustehtäviä.” JCI Vice Presidenttejä valitaan kaiken kaikkiaan 17 kappaletta ympäri maailman. Valinta tapahtuu Kanazawassa järjestömme maailmankokouksessa marraskuussa. Edellinen suomalainen JCI:n Vice President toimi tehtävässään vuonna 2013.

Kuvassa vasemmalta: Steven Wilson (JCI Executive Vice President), Ellimaija Ahonen (Most Outstanding Local

President 2014), Johanna Lundán (JCI Finland President) ja Ismail Haznedar (JCI President) Kuva: Lauri Tolvas

Lisätietoja:

Ellimaija Ahonen, ellimaija.ahonen@jci.fi, p. 040 703 7337

Pirkanmaan Nuorkauppakamari ry, viestinta@jcipirkanmaa.fi.

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Kehitämme yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi. Pirkanmaan Nuorkauppakamari toimii Pirkanmaan alueella 62 jäsenen ja koejäsenen sekä 44 ainaisjäsenen eli Senaattorin voimin.